Door deze website te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik van cookies op de website.

OSM '75 Clubkaart

OSM '75 Clubkaart

Algemene informatie

Sinds een aantal seizoenen hebben wij een gebruikersvriendelijk kassasysteem in de kantine. Met de introductie van het Twelve kassasysteem hebben wij een paar seizoenen geleden ook de OSM ‘75 Clubkaart geïntroduceerd. De OSM ‘75 Clubkaart heeft enkele belangrijke voordelen.

20200921-osm75clubkaart.JPG

De OSM '75 Clubkaart

Met deze kaart kun je makkelijker afrekenen aan de bar en krijg je ook nog eens 10% korting op alle aankopen in de kantine. Je hoeft geen geld meer mee te nemen naar de club, je hebt overzicht en controle over je kantine-uitgaven (of die van je kind) via de KNIP app. Tevens kan deze OSM '75 Clubkaart gebruikt worden om korting te krijgen bij enkele van onze sponsoren

Aanvragen OSM '75 Clubkaart

Het aanvragen van een OSM '75 Clubkaart kan door het digitale aanvraagformulier in te vullen (klik hier). Voor de OSM '75 Clubkaart brengen wij € 5,00 in rekening ten behoeve van handling- en administratiekosten. Dit geldt ook voor een vervangende pas. 

Afrekenen en opladen

Afrekenen aan de bar kan op dit moment op drie manieren: 

  1. Met de OSM '75 Clubkaart (mits voldoende saldo)
  2. Met je gewone PIN-pas (Maestro/V PAY) 
  3. Met contant geld (de opties hiervoor hebben de voorkeur)

Het ‘opladen’ van de OSM '75 Clubkaart kan op de volgende manieren: 

  1. Met de KNIP app via een iDEAL betaling (minimaal 5 euro)
  2. Via Mijn KNIP Online (www.mijnkniponline.nl) via een iDEAL betaling (minimaal 5 euro)
  3. In de kantine met je eigen bank PIN-pas
  4. In de kantine met contant geld (de opties hiervoor hebben de voorkeur)

Veelgestelde vragen (FAQ)

Hoe werkt betalen met de OSM ‘75 Clubkaart? 
Voor de administratieve afhandeling heeft OSM ‘75 een overeenkomst gesloten met Twelve. Zij zijn leverancier van ons kassasysteem in de kantine en beheren de BackOffice van de betaalfunctie van de Clubcard. 

De OSM ‘75 Clubkaart is een veelzijdig betaalmiddel dat je het nodige gemak en voordeel oplevert. Met deze persoonlijke ledenkaart kun je bij OSM ‘75 aan de bar afrekenen. Uiteraard wordt er vertrouwelijk omgegaan met je persoonsgegevens. Deze worden in geen geval aan anderen verstrekt. 

Bij een OSM ‘75 Clubkaart betaling heb je geen pincode nodig. Om af te rekenen wordt de OSM ‘75 Clubkaart op de kaartlezer gelegd, dat is alles. Als er onvoldoende saldo op de kaart staat kan de betaling omgezet worden in een PIN betaling, een contant geld betaling of een betaling met een andere OSM ‘75 Clubkaart. 

Hoe activeer ik mijn OSM ‘75 Clubkaart? 
Voor je met de OSM ‘75 Clubkaart kan betalen, dien je de OSM ‘75 Clubkaart te activeren door deze op te waarderen met een saldo. Je OSM ‘75 Clubkaart is gereed voor gebruik zodra er saldo op staat. 

Hoe kan ik saldo laden op mijn OSM ‘75 Clubkaart? 
Dat kan aan de bar in de kantine, via de KNIP app of mijnkniponline.nl. In het eerste geval betaal je met je PIN-pas of contant een bedrag en wordt dit bedrag direct op je OSM ‘75 Clubkaart gezet door de kantinemedewerker. Bij de overige twee gaat het om opwaarderen via iDEAL.  

Via de KNIP app kun je eenvoudig je saldo opwaarderen.

Door middel van de KNIP app wordt het opwaarderen van de OSM '75 Clubkaart en het hebben van een gezamenlijke rekening een stuk eenvoudiger.

De KNIP app is gratis te downloaden in de App Store en Google Play Store.


Na het inloggen op de KNIP app kom je op het welkomstscherm. Via Rekeningen kom je bij je pas. Hier kun je middels het rode kruis (links onder het saldo) voor opwaarderen kiezen. Je kunt de te opwaarderen rekening en het bedrag kiezen. Vervolgens kom je op een iDEAL betaalpagina om het opwaarderen af te ronden.

Om je OSM ‘75 Clubkaart via internet op te laden ga je naar www.mijnkniponline.nl en log je in op je persoonlijke pagina. Om veiligheidsredenen heb je een loginnaam en wachtwoord nodig die je in een aparte e-mail ontvangt. In de portal kies je vervolgens de optie 'opwaarderen'.  

Kan ik met mijn OSM ‘75 Clubkaart ook ergens anders betalen? 
Nee, met het tegoed op je OSM ‘75 Clubkaart kan alleen bij OSM ‘75 worden afgerekend. 

Kan er saldo worden teruggestort of uitgekeerd? 
Saldo wat op de OSM ‘75 Clubkaart staat kan alleen worden teruggestort op een bankrekening bij beëindiging van het lidmaatschap. Stuur een e-mail naar penningmeester@osm75.nl met al je gegevens, pasnummer en banknummer. 

Hoe weet ik wat mijn actuele saldo is? 
De meest handige manier om je saldo te checken is via het gebruik van de KNIP app. Je kunt ook degene achter de bar vragen om op “Saldo” te drukken en de pas op de paslezer leggen. Het saldo wordt dan getoond. 

Een andere mogelijkheid is inloggen op Mijn KNIP Online (www.mijnkniponline.nl). Op deze site kan je je saldo en gebruikte consumpties inzien, gegevens wijzigen en je pas opwaarderen middels iDEAL. 

Bovendien is het mogelijk om: 
* Rekeningen te koppelen, d.w.z. dat b.v. alle gezinsleden vanuit dezelfde rekening betalen; 
* Log-ins koppelen, de rekeningen blijven apart maar de bestedingen kunnen wel worden ingezien vanuit 1 log-in (misschien handig als je wilt weten wat je kinderen zoal aan de bar kopen). 

Als je een of beide opties wilt activeren, graag een mail met wens en de betreffende pasnummers naar: penningmeester@osm75.nl

Wat doe ik als ik het niet eens ben met een saldo-afboeking? 
Het is mogelijk om een transactie te corrigeren. Dit kan alleen gebeuren door de penningmeester. Stuur een e-mail met je gegevens en je vraag naar: penningmeester@osm75.nl

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen? 
Na inloggen op www.mijnkniponline.nl kun je onder de menuoptie ‘Gebruikersgegevens’ je gegevens wijzigen. Door rechtsonder op de knop "Bewerken" te drukken kunt u de login en wachtwoord wijzigen naar de door u gewenste situatie. Er kunnen bij wachtwoord zowel letters als cijfers worden gebruikt. Als u de gegevens wilt opslaan drukt u rechtsonder op de knop " Opslaan". De nieuwe gegevens zijn nu vastgelegd. 

Ik heb geen e-mail met wachtwoord ontvangen, wat moet ik doen? 
Per e-mail ontvangt u de benodigde inloggegevens. Indien u geen gegevens heeft ontvangen, of uw e-mailadres niet bekend is bij de Club, stuur dan een e-mail naar penningmeester@osm75.nl

Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing en ben ik dan mijn saldo kwijt? 
Blokkeer je OSM ‘75 Clubkaart zo snel mogelijk. Na inloggen op www.mijnkniponline.nl kan je onder de menuoptie ‘Passen’ inzoomen op je pasnummer, en kun je de betreffende pas blokkeren. Het saldo blijft gewoon op de server staan maar snel blokkeren is wel van belang omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van je OSM ‘75 Clubkaart. 

Wat moet ik doen indien mijn OSM ‘75 Clubkaart niet werkt? 
In dat geval stuur je een email naar penningmeester@osm75.nl

Kunnen niet-leden (bijvoorbeeld ouders) ook een OSM ‘75 Clubkaart aanvragen? 
Ja dat kan d.m.v. het invullen van het zelfde formulier

Hoe zit het met de OSM ‘75 Clubkaart voor minderjarige leden? 
Voor ouders/verzorgers van minderjarige leden bestaat de mogelijkheid om het saldobeheer over de OSM ‘75 Clubkaart voor hun kind te voeren. Hiermee kun je de uitgaven limiteren. 

Is er een OSM ‘75 Clubkaart voor teams? 
Ja. Het is mogelijk een Team-Clubkaart aan te vragen. Per team kan er een kaart worden aangevraagd, waarbij onderling het beheer en saldo dient te worden geregeld. Ook voor een Team-Clubkaart vragen wij een vergoeding van € 5,-. De aanvraag verloopt op dezelfde wijze als de individuele kaart.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!